Projekty

2. W dniach 22, 28 i 29 listopada 2018 r. zrealizowaliśmy drugą część projektu „Mój pamiętnik”. Uczniowie wraz ze swoimi wychowawczyniami: p. Elżbietą Troszyńską – Pieprzycką, p. Małgorzatą Janią i p. Justyną Małek rozpoczęli od samodzielnego zrobienia ciasteczek z wróżbą oraz wykonania masek kotów. Wszystko to stało się niezbędne do zorganizowania Andrzejek. Wprowadzeniem do tematu było czytanie i omawianie treści książki Anity Głowińskiej, tym razem „Kicia Kocia zakłada zespół muzyczny” – a my wraz z nią tworzyliśmy akompaniament, odgadywaliśmy nazwy instrumentów perkusyjnych oraz ćwiczyliśmy słuch. Dowiedzieliśmy się także o historii i tradycji zabaw andrzejkowych. Oto relacja z „czarnego kociego czwartku z wróżką”: uczniowie składali puzzle z imionami przyszłych wybranek „Sylabowe serduszka”; rzucali monetą 1 grosz do miski z wodą wypowiadając zaklęcie; losowali z przyszłości – gwiazdy z nazwami zawodów; szukali znaków zodiaku, odczytywali przepowiednie ukryte w horoskopach, dowiedzieli się „Co mówi o nas astrologia ?” poznając cechy osobowości, mocne i słabe strony typowe dla swojej daty urodzenia; lanie wosku z zadaniem kojarzenia, wyobraźni, symboliki kształtów: oparte o cienie na ścianie z użyciem lampy. Poczęstunek uwieńczył zajęcia integracyjne – oby marzenia się spełniły…

I tak magicznie zapisujemy kolejne strony pamiętnika wymieniając się wspomnieniami z przedszkolnymi partnerami – bogacimy wzajemnie doświadczenia i dokumentujemy wieloletnie już współdziałanie w myśl: „ Połączenie sił to początek. Pozostanie razem to postęp. Wspólna praca to sukces.” (Henry Ford)

1. W dniach 25 – 29 – 31 października 2018 r. uczniowie z klas p. E. Troszyńskiej – Pieprzyckiej, p. J. Małek oraz p. M. Jani rozpoczęli realizację autorskiego projektu polonistyczno – przyrodniczego „Mój pamiętnik” w oparciu o cykl bajek A. Głowińskiej pt.” Kicia Kocia” we współpracy integracyjnej z Przedszkolem Publicznym nr 20 w Tarnowie. Podczas realizacji pierwszej części projektu uczniowie zapoznali się z opowiadaniem „Kicia Kocia i straszna burza”, poznali główną bohaterkę utworu, jej przyjaciół oraz przygodę, która ich spotkała. Wspólne zajęcia były okazją do rozbudzania zainteresowań przyrodniczych, bogacenia słownictwa dotyczącego zjawisk atmosferycznych oraz poznania i przestrzegania zasad postępowania w czasie burzy. Urozmaiceniem zajęć był eksperyment z wykorzystaniem zabawki PLUI chmurka, podczas którego uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób w przyrodzie powstaje deszcz. Zabawy muzyczno – ruchowe ćwiczyły koncentrację, spostrzegawczość, utrwalały znajomość klasyfikowania i przeliczania elementów. Zdolności manualne uczniowie rozwijali wykonując pracę plastyczną „Burzowa chmurka” techniką kolażu. Z ciekawością czekamy na kolejne listopadowe odkrywanie nowych wydarzeń i zapisywanie naszych kart w pamiętniku

.