Projekty

5. Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czytają tylko jedną stronę.” (św. Augustyn z Hippony).

25.11.2021 r. – obchody Święta Kolejarza związane z realizacją projektów: „Kim będę jak dorosnę? Poznajemy zawody” oraz ogólnopolskiego „Serdeczna Karteczka”.

Klasy pań E. Troszyńskiej – Pieprzyckiej oraz M. Jani wykonały zadania edukacyjno – wychowawcze, a przy wagonach „kartonowej” lokomotywy inscenizowały wiersz J. Tuwima, Następnie wszyscy pojechali na dworzec PKP dowiadując się, jakie znajdują się tu pomieszczenia, jakie jest wyposażenie, umundurowanie, rodzaje pociągów i na czym polega rola maszynisty, Następnie złożyli podziękowanie kolejarzom za trud i poświęcenie, wręczyli również samodzielnie wykonane „serdeczne karteczki”, życząc satysfakcji z pracy i uśmiechu ze strony podróżnych.

4. W ramach projektu „Jestem samodzielny” uczniowie klas 6 aż i 8 bu przygoją co jakiś czas smaczne potrawy, które chętnie zjadają. Ostatnio były frytki, następnym razem pizza.

3. Dzieje się na świetlicy! Nasze grupy ze świetlicy terapeutycznej pod opieką pań: A. Zauchy, B. Rodzaj, E. Skop i D. Jankowskiej przyłączyły się do II edycji Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Akademia świetlicowa. Świetliczaki na tropie… zagadek” organizowanego przez wydawnictwo Sukurs. W ramach tego projektu, przez cały rok szkolny realizować będą wybrane zadania, zgłębiając i poszerzając wiedzę z różnych dziedzin. Celem projektu jest uwrażliwienie ucznia na piękno otaczającej nas przyrody i jej ochronę, wychowanie aktywnego, świadomego swych możliwości i posiadającego umiejętność współistnienia z przyrodą ucznia oraz poszerzenie jego zdolności manualnych.

2.Emocja” to Międzynarodowy Projekt Edukacyjny, który wspiera rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. Uczniowie klasy 1a oraz 3aS pięć razy w ciągu roku szkolnego ruszą do krain wartości i emocji – Krainy Kreatywności, Krainy Wyobraźni, Krainy Mocy Słów, Krainy Empatii, Krainy Odwagi. Głównym założeniem projektu jest przekazanie dzieciom, że każdy z nas jest inny, ale tak samo ważny. Celem projektu jest kształtowanie u dzieci postaw społecznych, takich jak: akceptacja, szacunek, tolerancja, rozbudzanie wiary w siebie oraz własne możliwości, aktywizacja na zrozumienie emocji i uczuć innych osób, integracja zespołu klasowego, wychowanie do wartości, takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.

Projekt będziemy realizować od września 2021 roku do czerwca 2022 roku.

  1. Ogrodnictwo to nauka, nauka, nauka. Na tym właśnie polega zabawa. Cały czas się uczysz” (Helen Mirren)

Klasy p. El. Troszyńskiej – Pieprzyckiej i M. Jani realizują od października autorski projekt POZNAJEMY ZAWODY w powiązaniu z ogólnopolskim projektem edukacyjnym SERDECZNA KARTECZKA. W tym miesiącu odkrywamy zawód ogrodnika. Rozwiązywaliśmy tematyczne owocowo-warzywne karty pracy i wykonaliśmy karteczkę dla przedstawiciela zawodu z owocami, które szczególnie nam smakują. Dodatkową atrakcją były praktyczne zajęcia z ogrodnictwa w naszym Ośrodku. Poznaliśmy nazwy uprawianych roślin i kwiatów oraz samodzielnie rozmnażaliśmy z liści fiołka afrykańskiego. Nowo posadzone roślinki zabraliśmy do klasy. W ramach podziękowania uczniowie wręczyli pani M. Pyzi własnoręcznie wykonaną serdeczną karteczkę. Pani Marto, dziękujemy za wspaniałe zajęcia.

wtz wtz