Parter naszej szkoły zamienił się w cały świat, a sale lekcyjne stały się kontynentami. Była Afryka, Ameryka Północna, Ameryka Południowa, Azja, Australia i Europa. W Afryce zgromadzono całą kolekcję masek i bębnów, był wielbłąd i pustynny piasek, zdjęcia z Zanzibaru, filmy i muzyka afrykańska. Odwiedzający mogli samodzielnie zrobić wisiorki z koralików i ziaren kawy oraz spróbować bananów, pomarańczy i ananasów.
W Ameryce Północnej goście mogli strzelać z łuku do tarczy, robić koraliki i bransoletki z farbowabego makaronu, rozwiązywać rebusy i szarady, przeglądać albumy o dzikim zachodzie, zrobić sobie zdjęcie w pióropuszu przed wigwamem, w Hollywood obejrzec bajki Disney’a, by na koniec otrzymać porcję popcornu i odpocząć słuchając melodii wygrywanej na harmonijce ustnej przez samotnego kowboya.
W Ameryce Południowej można było napić się prawdziwej brazylijskiej kawy, skosztować chilijskich ciasteczek „aj fajor” z mąki kukurydzianej lub chipsów tacos z dipem paprykowo – pomidorowo – warzywnym. Można też było dowiedzieć się wielu ciekawostek o herbacie Yeba mate, posłuchać tradycyjnej muzyki, obejrzeć albumy oraz zdjęcia wyświetlane na laptopie lub przymierzyć kapelusz i poncho. Były gry planszowe („Nazco” i „Ameryka Płd. z Martyną Wojciechowską”), puzzle, kolorowanki i łamigłówki typu 'znajdż różnice”, więc nikt się nie nudził.
Kolejnym z odwiedzanych kontynentów podczas podróży dookoła świata była Azja. Młodzież mogła zapoznać się z kulturą Japonii, Chin i Indii. Zobaczyli charakterystyczne dla tych krajów stroje i ozdoby. Uczyli się chińskiego pisma oraz próbowali jeść ryż pałeczkami. Starsi uczestnicy mogli sprawdzić swoją wiedzę rozwiązując krzyżówki lub zaznaczając wybrane państwa na mapie konturowej. Podczas podróży towarzyszyła im charakterystyczna dla tych regionów muzyka oraz woń kadzidełek.
W Australii młodzież mogła dowiedzieć się ciekawostek o pierwszych ludziach zamieszkujących ten kontynent, o broni ręcznej stosowanej do walki i polowań, czyli o bumerangu oraz o świętym miejscu Aborygenów jakim jest skała Uluru. Były też informacje o zwierzętach zamieszkujących te tereny. Uczniowie ozdabiali bumerangi i brali udział w konkursie wiedzy o Australii. Dla zwycięzców były nagrody w postaci papierowych masek australijskich zwierząt.